Menu Zavřeno

slider

Mazda MX-5 NC


Je známo, že na své stránky umísťuji projekty něčím zajímavé a proto je povinností sem umístit proměnu téhle Mazdy. Jasně, Mazdy MX-5 mám rád, je to pro mě kultovní mimořádně hravé auto, ale…

1) lak doslova dobitý ze špatného mytí

2) lak plný výbrusů po brusce někoho přede mnou, kdo chtěl jen zkorigovat hluboké škrábance – ubral šílenou vrstvu laku 🙁

3) černá pastelka – noční můra každého detailera

Již při domlouvání termínu jsem raději před majitelem obešel auto s měrkou laku, protože u japonských aut člověk nikdy neví a nerad slibuji zázraky – jsem radši, když pak pozitivně překvapím. Obavy se potvrdily – lak měl na většině dílech tloušťku laku kolem 50 mikronů, například na kapotě ale místy i 40, na sloupích 35.. To je opravdu málo – cca poloviční vrstva nové Mazdy, a cca třetinová vrstva běžných jiných značek.

Vzhledem k velkému poškození na této černé pastelce jsem musel leštit jak jinak než 2 krokově, někde i třemi kroky, jelikož i hodně jemné finišovací kombo někde dělalo lehké hologramy a musel jsem tak sáhnout ještě dál. Zkrátka, černá pastelová barva neodpustí nikdy nic. V rámci této proměny jsem ubral dalších cca 2-4 mikronů z laku – jinak to tady skutečně nešlo, jinak by většina škrábanců zůstala – byly asi i díky měkkému laku nezvykle hluboko. To hlavní se povedlo – nenavštívit nechtěně lakovnu :-)) a navíc těch pár hlubokých škrábanců zaleštit tzv. kulatě, aby i při ostrém světle nekazily vzhled. Samozřejmě celé auto dostalo zpátky hluboký černý lesk jako kdyby opustilo linku. Mrkněte na video, kde je to krásně vidět a na fotky. Víte, tyto barvy jsou nádherné, vyžadují ale opravdu přístup v rukavičkách jak při mytí a během provozu a údržby, tak při leštění. Pak vydrží navěky.

Dále jsem vyčistil motorový prostor a celý interiér. Čistila a ošetřovala se samozřejmě i mohérová střecha, aby déle vydržela čistá a odpuzovala vodu – dělá teď krásné kapičky a nevpíjí se dovnitř. Někde na sítích mám video. Kola se čistila a dekontaminovala mimo auto – umýt pořádně kola na autě prostě nejde! 🙂 A na celé auto, lak a i všechny plastové díly byla aplikována keramická ochrana laku na minimálně 5 let.

Celková doba práce cca 40 hodin

2 kroková renovace laku včetně profesionální keramické ochrany Nasiol NL 272 10H na 5 let

  • detailní ruční mytí včetně štětečkování všech spár, lišt a ostatních zákoutí, včetně zádveří
  • hloubkové čištění laku tzv. dekontaminace od polétavé rzi, pryskyřic, asfaltů – dle stavu zvolíme bud chemickou nebo mechanickou cestu clay, velmi často kombinace obojího
  • znovu umytí vozu aktivní pěnou
  • oblepení maskovací páskou
  • změření tloušťky laku měrkou NexPTG Profi, na žádost zhotovení protokolu před a po leštění
  • samotná renovace laku včetně všech detailů abrazivním a posléze finišovacím krokem, tzv. 2 krokový systém strojního leštění odstranění cca 90 % všech vad a zároveň vytažení hloubky a lesku laku
  • příprava na aplikaci povlaku, trojité odmaštění
  • drobné retuše laku, poškození od kamínků
  • aplikace ochrany Nasiol NL 272 pro zakonzervování laku, snažšímu mytí, uchování hodnoty vozu a ochrany před vlivy jako UV, ptačí trus, kyselý déšt, sůl apod.
  • vyčištění kol
  • ošetření pneumatik
  • vyleštění oken a aplikace tekutých stěračů
  • vyleštění koncovek výfuků, lišt, sloupků
  • proškolení o tom, jak dál pečovat o vzhled auta a o povlak, aby vydrželo co nejdéle jako v den předání

sleva 3 000,- v případě 1 krokového leštění – hodí se na nová nebo velmi zachovalá vozidla

sleva 4 000,- v případě nahrazení keramiky Nasiol NL 272 (60 tis. km) 5 let za Nasiol ZR 53 40tkm a 3 roky. Liší se hlavně reálnou výdrží, vlastnosti povlaku jako hydrofobita, lesk jsou nerozeznatelné

příplatek 20 % za SUV a MPV