Menu Zavřeno

slider

Mazda MX-5 NA


Mazda MX-5 generace NA je u mě na dílně poměrně častým autem, ale tento kus byl oříšek a zaslouží si tu být a věnovat mu pár řádků

MX-5 mám strašně rád, jednu jsem kdysi i měl, stejně tak rád na nich pracuji, je to totiž vždy výzva a ty mám rád. Bohužel, těm autům dneska bývá 30 let a jejich historie je většinou všelijaká jen ne dobrá a teprve posledních pár let kdy začínají růst na ceně se vrací do rukou majitelům, srdcařům. A tento kus je jedním z nich.

Abych nebyl moc dlouhý, tak jen ve stručnosti a rovnou k leštění. Prakticky půlka auta již byla lakována, a ta druhá naprosto brutálně a neodborně leštěna v minulosti s obrovským úběrem laku. Pravá strana auta tak měla hodnoty laku někde kolem 160 mikronů, levá ovšem kolem 40-50. A to je opravdu málo na nějaký zásah s důstojnou korekcí – je to kromě rizika i proti mému přesvědčení, kdy se snažím vždy ubrat co nejméně laku, aby se na něm dalo pracovat v budoucnosti.

Na hodně místech byly výbrusy a probroušené hrany – obě zrcátka, hrana kolem víčka nádrže atd. Zrcátka šla automaticky do lakovny, tam nebylo o čem. Zbytek jsem si jako vždy precizně zalepil, abych nenapáchal další nevratné škody. A začal jsem leštit. Lak na pravé straně sice umožňoval velkou korekci téměř do stavu nového, druhá strana, áčkové sloupky nebo část za střechou ale ani náhodou a tudíž jsem se rozhodl, že auto vyleštím tak, aby vypadalo všude stejně. I na levé straně jsem tak nechal – samozřejmě po dohodě s majitelem – nějaké drobné škrábanečky.

Celé auto jsem oběhl leštičkami ještě jednou pro zvýraznění lesku kultovní barvy British racing green. Jako ochranu před další degradací hlavně vlivem UV záření – dříve se používaly laky ještě bez krycího ochranného laku a stárnuly tak daleko dřív, neli hned 🙂 – jsme s majitel vybrali to nejlepší co umím a na co mám certifikaci. Keramickou ochranu, 2 vrstvy, Cartec Ceramic guard. Děkuji za důvěru a plno šťastných kilometrů.

Celková doba práce cca 20 hodin