Menu Zavřeno

slider

Mazda MX-5 NA


Mazda MX-5 generace NA je u mě na dílně poměrně častým autem, ale tento kus byl oříšek a zaslouží si tu být a věnovat mu pár řádků

MX-5 mám strašně rád, jednu jsem kdysi i měl, stejně tak rád na nich pracuji, je to totiž vždy výzva a ty mám rád. Bohužel, těm autům dneska bývá 30 let a jejich historie je většinou všelijaká jen ne dobrá a teprve posledních pár let kdy začínají růst na ceně se vrací do rukou majitelům, srdcařům. A tento kus je jedním z nich.

Abych nebyl moc dlouhý, tak jen ve stručnosti a rovnou k leštění. Prakticky půlka auta již byla lakována, a ta druhá naprosto brutálně a neodborně leštěna v minulosti s obrovským úběrem laku. Pravá strana auta tak měla hodnoty laku někde kolem 160 mikronů, levá ovšem kolem 40-50. A to je opravdu málo na nějaký zásah s důstojnou korekcí – je to kromě rizika i proti mému přesvědčení, kdy se snažím vždy ubrat co nejméně laku, aby se na něm dalo pracovat v budoucnosti.

Na hodně místech byly výbrusy a probroušené hrany – obě zrcátka, hrana kolem víčka nádrže atd. Zrcátka šla automaticky do lakovny, tam nebylo o čem. Zbytek jsem si jako vždy precizně zalepil, abych nenapáchal další nevratné škody. A začal jsem leštit. Lak na pravé straně sice umožňoval velkou korekci téměř do stavu nového, druhá strana, áčkové sloupky nebo část za střechou ale ani náhodou a tudíž jsem se rozhodl, že auto vyleštím tak, aby vypadalo všude stejně. I na levé straně jsem tak nechal – samozřejmě po dohodě s majitelem – nějaké drobné škrábanečky.

Celé auto jsem oběhl leštičkami ještě jednou pro zvýraznění lesku kultovní barvy British racing green. Jako ochranu před další degradací hlavně vlivem UV záření – dříve se používaly laky ještě bez krycího ochranného laku a stárnuly tak daleko dřív, neli hned 🙂 – jsme s majitel vybrali to nejlepší co umím a na co mám certifikaci. Keramickou ochranu, 2 vrstvy, Cartec Ceramic guard. Děkuji za důvěru a plno šťastných kilometrů.

Celková doba práce cca 20 hodin

2 kroková renovace laku včetně profesionální keramické ochrany Nasiol NL 272 10H na 5 let

  • detailní ruční mytí včetně štětečkování všech spár, lišt a ostatních zákoutí, včetně zádveří
  • hloubkové čištění laku tzv. dekontaminace od polétavé rzi, pryskyřic, asfaltů – dle stavu zvolíme bud chemickou nebo mechanickou cestu clay, velmi často kombinace obojího
  • znovu umytí vozu aktivní pěnou
  • oblepení maskovací páskou
  • změření tloušťky laku měrkou NexPTG Profi, na žádost zhotovení protokolu před a po leštění
  • samotná renovace laku včetně všech detailů abrazivním a posléze finišovacím krokem, tzv. 2 krokový systém strojního leštění odstranění cca 90 % všech vad a zároveň vytažení hloubky a lesku laku
  • příprava na aplikaci povlaku, trojité odmaštění
  • drobné retuše laku, poškození od kamínků
  • aplikace ochrany Nasiol NL 272 pro zakonzervování laku, snažšímu mytí, uchování hodnoty vozu a ochrany před vlivy jako UV, ptačí trus, kyselý déšt, sůl apod.
  • vyčištění kol
  • ošetření pneumatik
  • vyleštění oken a aplikace tekutých stěračů
  • vyleštění koncovek výfuků, lišt, sloupků
  • proškolení o tom, jak dál pečovat o vzhled auta a o povlak, aby vydrželo co nejdéle jako v den předání

sleva 3 000,- v případě 1 krokového leštění – hodí se na nová nebo velmi zachovalá vozidla

sleva 4 000,- v případě nahrazení keramiky Nasiol NL 272 (60 tis. km) 5 let za Nasiol ZR 53 40tkm a 3 roky. Liší se hlavně reálnou výdrží, vlastnosti povlaku jako hydrofobita, lesk jsou nerozeznatelné

příplatek 20 % za SUV a MPV