Jaguar E type 60s
Každoroční vítěz ankety o nejkrásnější auto světa u mě na dílně a taky nejsložitější projekt, na kterém jsem dělal.
Opatrnost, opatrnost a znovu opatrnost. Tím jsem se tu řídil, protože toto ,,éčko“ má ještě pořád hodně dílů v původním stavu a použité materiály se chovají po tolika letech úplně jinak, než jsem zvyklý a to hlavně v interiéru ( plasty, kůže ) Práce na tomto skvostu tak trvala nějakých 60 hodin a to jde o opravdu malý vůz ve srovnání s dnešní konfekcí, navíc bez střechy 🙂 Jaguar byl kdysi lakován, kitován, vyvařován a měrka laku ukazovala i 10x vyšší čísla než je dneska zvykem. Nicméně právě kvůli zásahům klempíře a přípravě před lakováním tato čísla byla jen hodně orientační a musel jsem se tak řídit hlavně citem a zkušenostmi. Na několika místech byl navíc lak popraskaný. Po umytí a dekontaminaci následovalo pečlivé zalepení všech hran a chromových dílů a také střechy, poté se již mohlo leštit a protože zadání znělo vymačknout maximum, leštil jsem tříkrokovou technikou. Fotky v galerii neprošly Photoshopem a jsou focené na iPhone 12 mini. Proměna dopadla podle mě na výbornou! Samozřejmě se čistila i střecha, na závěr na ní byla aplikována impregnace pro odvod vody a nečistot. Na celý exteriér byla aplikována keramická ochrana ve dvou vrstvách. Samozřejmě byl vyčištěn motor, zakonzervován keramikou atd proti další oxidaci a snazšímu dalšímu čištění. Poslední den jsem se věnoval zejména interiéru, který byl hodně zašlý. Bohužel i po důkladném čištění. Tady se projevil čas asi nejvíc, některé materiály už téměř nemají svou původní barvu, jsou hodně vyšisované i po čištění a aplikoval jsem na ně kombinaci různých detailingových matných oživovačů a impregnací s dlouhou výdrží.
Skvělé je, že toto auto se nevystavuje jen v obýváku jeho majitele, ale můžete ho velmi často potkat v běžném provozu a to se cení!
Celková doba práce: hodně moc hodin…